fbpx

Så kan ett nyhetsbrev gynna företaget

nyhetsbrev
Du har säkert fått ett och annat nyhetsbrev i din e-post inkorg. Vissa som du vill öppna med en gång och vissa som du inte orkar med. Nyhetsbrev är ett starkt verktyg att ha med i sin marknadsföring, om man vet hur man ska använda det.

Säkert får du en hel del nyhetsbrev i din inkorg, något som kan vara både trevligt och irriterande. Vissa klickar du snabbt på för att du vet att innehållet kommer att vara värdefullt, medan andra hamnar direkt i papperskorgen. Vi ska fördjupa oss lite i hur du som företagare kan gynnas av att sända ut nyhetsbrev och hur du skapar epostmarknadsföring som människor finner intressant.

Fördelar med e-mail marknadsföring

Svaret på varför så många företagare väljer att använda sig av marknadsföring via mejl är att det finns så enormt många fördelar med marknadsföringsformen.

Med epostmarknadsföring kan man billigt skicka ut information till ett obegränsat antal mottagare. Det är också enkelt att nå ut med erbjudanden snabbt till olika kundgrupper samt att mäta den respons man får på sin marknadsföring. Vi får heller inte glömma hur miljövänligt det är att marknadsföra sig via mail jämfört med att använda sig av pappersutskick.

Kort sagt finns det massor med fördelar med att ägna sig åt den här typen av marknadsföring. Som företagare är det emellertid viktigt att lägga ned lite tid på sina utskick så att de blir intressanta för mottagaren, annars har fördelarna med marknadsföringsformen inget värde.

Skapa värde för mottagaren

Men hur skapar man då det där utskicket som faktiskt blir läst och inte hamnar i papperskorgen eller skräpposten? Jo, det gäller att skapa värde för mottagaren. När personen öppnar ditt mail ska hen mötas av något som ger mervärde.

Mervärde kan bestå av lite olika saker. Det kan till exempel vara värdefull information, läsvärda berättelser eller ekonomisk vinning. Ett bra sätt att lyckas med sina marknadsföringsmail är att rikta in sig på en eller flera av dessa saker.

Låt till exempel dem som tar emot nyhetsmail få ta del av viktig information före alla andra, skicka med en rabattkod eller krydda mailet med roliga anekdoter. Det kan ta ett litet tag att komma fram till rätt koncept, men när man gjort det kommer det att märkas på responsen och antalet klick på hemsidan.

nyhetsbrev

Vår slutsats

Fördelarna med epostmarknadsföring är många och gör man det intressant för mottagaren är chansen större att de vill läsa mer. Med nyhetsbrev påminner du dina kunder om att du finns vilket ökar din varumärkesmedvetenhet. 

Om du vill ha mer tips på digital marknadsföring så är det bara att höra av dig till oss. Vi hittar den bästa möjliga lösningen för ditt företag.

Du kanske också gillar

målare
Våra kunder i måleribranschen

Vi har många duktiga målare som kunder som är väldigt kompetenta inom sina områden. Detta inlägg handlar om tre målerifirmor som alla har stor erfarenhet i sin bransch och vad vi tycker utmärker sig lite extra.

web design
Tips för en mer användarvänlig hemsida

Det som är ännu viktigare än att ha en snygg hemsida är att den är användarvänlig. Besökarna som är på sidan måste enkelt hitta vad de söker. Gör de inte det så är risken stor att de lämnar sidan. Vad kan man då göra för att få sin sida mer lättnavigerad och användarvänlig?

Rörmokare
Fantastiska fördelar med VVS, värmepump och rörmokare

Ju mer företag vi jobbar med desto mer lär vi oss. Vi vill ge en liten insikt i hur det kan se ut i olika branscher som våra kunder befinner sig i. Detta blogginlägg handlar om VVS och vi lyfter tre företag som utmärker sig på olika sätt i sin bransch.

Missa inget inlägg!

Prenumerera på vår blogg och få alla inlägg skickade direkt till din inkorg. Missa inga nyheter och inlägg från oss.

Nästan klar!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så snart som möjligt!