Vad är Google?
Google är ett multinationellt internetföretag och världens största sökmotor. Den som syns högst upp bland sökresultaten i sökmotorn har goda chanser att både få trafik och kunder. Oavsett om du säljer en produkt eller tjänst är Google-annonsering en av de saker som verkligen kan göra skillnad för hur väl du lyckas. Annonserna skapas via Google Ads och du väljer själv vilka sökord du vill synas på.

Vad ger annonsering på Google?
Annonsering på Google är en målgruppsanpassad marknadsföring. Annonsformen kan jämföras med en tidningsannons som når ut till alla – men frågan är hur bra den når fram? Med Google-annonsering är det tvärtom. Du riktar annonsen till målgruppen du har och har därmed redan vunnit hälften. Google-annonser är också en billigare marknadsföringsform, du betalar trots allt inte för att den ska ses av alla. Du betalar för att rätt personer ska klicka på annonsen.
Vilka annonsformat har Google?
Google-annonsering har den enorma fördelen att du bara betalar när annonsen får ett faktiskt klick. Det gör att du inte behöver betala för alla de där ”onödiga” visningarna, som du annars måste göra i mera traditionella medier. Annonsformaten du kan välja på blir fler och fler. Idag kan du välja att göra Google-reklam med exempelvis bildannonser, textannonser och videoannonser.

Vem passar Google-annonsering för?
Annonsering på Google passar egentligen alla företag. Det har dock visat sig vara särskilt effektivt för dig som driver mindre företag och som därför inte har en stor reklambudget. Tack vare Google-annonserna får du ypperliga reklammöjligheter, som du dessutom skräddarsyr efter dina behov. Att annonsera via Google Ads kräver en del kunskaper – du vill trots allt få så bra resultat som möjligt. Eftersom vi är experter på Google annonsering hjälper vi dig gärna att komma igång med annonseringen. Du kan läsa om Google Ads tjänsterna vi erbjuder här och kolla gärna på filmen när vår produktionschef berättar om Google Partner-certifieringen.